Wycieczka szkolna klas szóstych
Data: 03-06-2018 o godz. 23:55:48
Temat: PHP-Nuke

14 i 15 V br. odbyła się wycieczka szkolna kl. VI a i VI b do Krakowa i Ojcowa pod opieką wychowawców i pań pedagog...

Pierwszym miejscem, do którego wybraliśmy się był Krakowski Ogród Doświadczeń. Na jego terenie zobaczyliśmy wiele urządzeń, konstrukcji i modeli pozwalających na poznawanie praw fizyki i świata przyrody. Były tam m.in.: huśtawki i elementy, ukazujące działanie siły grawitacji, równoważnie - pozwalające poznać prawa fizyki związane z utrzymaniem równowagi i wiele innych.

Po tym edukacyjnym doświadczeniu zostaliśmy podzieleni na grupy. Pierwsza grupa spacerowała po krakowskim rynku (robiąc również pamiątkowe zakupy), podczas gdy druga grupa była w Manufakturze Cukierków „Ciuciu”. Później na odwrót, tak by każdy mógł znaleźć się w obydwu miejscach. W manufakturze oglądnęliśmy ciekawy pokaz wyrobu kolorowych słodyczy o przeróżnych kształtach i smakach. Przed wyjściem wszyscy otrzymaliśmy po torebce świeżo zrobionych cukierków. Następnie zobaczyliśmy główne zabytki krakowskiego Rynku (Kościół Mariacki, Sukiennice) oraz dawną siedzibę królów – Wawel.

Następnie udaliśmy się do krakowskiego ZOO. Ogród położony jest w ciekawym miejscu – enklawa piękna i zieleni. Bardzo przyjemnie było spacerować alejkami i podziwiać egzotyczne zwierzęta. Zobaczyliśmy te duże tj. np. słonie indyjskie, czy żyrafy afrykańskie, jak i wiele małych ptaków i bardzo kolorowych papug. Z zainteresowaniem zatrzymaliśmy się przy pingwinach, które zostały sprowadzone do tego ogrodu zaledwie dwa lata wcześniej.

Z ZOO udaliśmy się do hotelu „Dom Pielgrzyma” w Kalwarii Zebrzydowskiej, gdzie zmęczeni i głodni poszliśmy na obiadokolację. Zakwaterowani byliśmy w pokojach dwu i trzyosobowych, więc nikt się nie nudził. Po tak ciekawie spędzonym dniu rozmowy trwały do późnego wieczora.

Następny poranek przywitaliśmy krótkim spacerem w pobliżu hotelu i z pobudzonym apetytem poszliśmy na śniadanie.
Pełni świeżej energii wyjechaliśmy do Ojcowskiego Parku Narodowego. Jest to najmniejszy park narodowy w Polsce, jednak zaskoczył nas niezwykłym bogactwem i mnóstwem atrakcji geologicznych, przyrodniczych i kulturowych. Zachwyciły nas wyjątkowe krajobrazy, piękne formy skalne, jaskinie i zamki. Zobaczyliśmy m.in.: Jaskinię Nietoperzową, Źródełko Miłości, Maczugę Herkulesa.

Pod wieczór zmęczeni lecz w pełni zadowoleni musieliśmy wracać do Tyczyna i oczekujących nas naszych bliskich. Ta wycieczka na długo pozostanie w naszej pamięci.