Witaj w Strona Szkoly Podstawowej w Tyczynie


Menu

Samorząd Uczniowski
Plan pracy SU
Zarząd Samorządu
Rada Samorządu
Aktualności

Ekologia
Program ekologiczny szkoły
Dekalog ekologa

Oddziały przedszkolne
Inf. o przedszkolu
Ramowy rozkład dnia
Kronika wydarzeń

Świetlica
Zasady rekrutacji
Przydział klas
Regulamin świetlicy
Regulamin pracy świetl.

Zdrowie
Certyfikat
Sprawozdanie 2016/17
Szkolny Kodeks Zdrowia
Gimnastyka korekcyjna

Pedagog szkolny
Godziny pracy
Zadania pedagoga szk.
Strona dla rodziców
Strona dla uczniów
Strona dla nauczycieli
Lista organizacji wspierających rodzinę

Galeria
Cmentarz w Tyczynie
     fot. Anna Kowalczyk
Panorama Tyczyna
     fot. Anna Kowalczyk
Historia szkoły w fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń
Tyczyn i okolice w starej fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń

Pomóż dzieciom!!!
  Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl

Zwycięstwo!!!
NAJLEPSZA
SZKOLNA WITRYNA
W KONKURSIE
    
STYCZEŃ 2006

Wyróżnienie
http://www.sp-tyczyn.szkoly.itl.pl/ - Kliknij, aby potwierdzia certyfikat

 
PHP-Nuke Tajemnice powietrza

Uwaga i ciekawość uczniów klasy III „d” przez kilka dni skierowana była na jeden z czterech żywiołów – powietrze!...



Na samym początku uczniowie wypowiadali się, w jaki sposób spędzają czas na świeżym powietrzu i czy kiedyś bawili się z powietrzem. Odpowiedzi dzieci były fantastyczne i zaskakujące. Następnie wspólnie próbowaliśmy ułożyć definicję powietrza – co to takiego w ogóle jest? Nie zastanawiając się długo przeszliśmy do działania. Przeprowadziliśmy kilka zabaw i doświadczeń. Sprawdziliśmy, czy powietrze smakuje i pachnie, ale bardzo szybko doszliśmy do wniosku, że jest ono bezwonne i nie ma smaku. Byliśmy również ciekawi, czy można je ogrzać i czy może się poruszać. Do przeprowadzenia tego doświadczenia wykorzystaliśmy: kartkę papieru, nadmuchany balon i suszarkę do włosów. Strumień powietrza kierowaliśmy na kartkę, która zaczynała powiewać. Następnie sterowaliśmy nim tak, aby balon nie spadł na podłogę, lecz trafił w ręce kolegi. Za pomocą suszarki mogliśmy ogrzać i schłodzić powietrze znajdujące się w sali. Podczas zajęć udowodniliśmy również, że powietrze waży, a kubeczki nie były puste tylko po brzegi wypełnione powietrzem.

Znając już tajemnice interesującego nas żywiołu, w kolejnych dniach poruszaliśmy bardzo ważne tematy. Wskazywaliśmy sposoby dbania o czystość powietrza, którym oddychamy, jak również rozmawialiśmy o przyczynach smogu. Poznaliśmy budowę układu oddechowego i dokładnie omówiliśmy przebieg procesu oddychania. Każdy z nas miał możliwość sprawdzić, ile wdechów wykonuje w ciągu minuty.
 
Przez tych kilku dni wykonywaliśmy także ciekawe prace plastyczno-techniczne. Składaliśmy z papieru różne modele samolotów, a później w sali gimnastycznej puszczaliśmy je, sprawdzając jednocześnie, które poleciały najdalej, najszybciej, a które utrzymywały się w powietrzu najdłużej. Znając i wykorzystując właściwości powietrza na zakończenie wykonaliśmy własne poduszkowce. Była to kreatywna nauka połączona z wspaniałą zabawą!

Uczniowie III „d”
Agata Jeziorska



 
Pokrewne linki
· Więcej o PHP-Nuke
· Napisane przez Wuzet


Najczęściej czytany artykuł o PHP-Nuke:
Krystalizacja soli


Oceny artykułu
Wynik głosowania: 0
Głosów: 0

Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


Przepraszamy, komentarze dla tego artykułu są niedostępne.
Copyright © 2005
by Szkoła Podstawowa w Tyczynie
Wszelkie prawa zastrzeżone