Witaj w Strona Szkoly Podstawowej w Tyczynie


Menu

Samorząd Uczniowski
Plan pracy SU
Zarząd Samorządu
Rada Samorządu
Aktualności

Ekologia
Program ekologiczny szkoły
Dekalog ekologa

Oddziały przedszkolne
Inf. o przedszkolu
Ramowy rozkład dnia
Kronika wydarzeń

Świetlica
Zasady rekrutacji
Przydział klas
Regulamin świetlicy
Regulamin pracy świetl.

Zdrowie
Certyfikat
Plan pracy
Szkolny Kodeks Zdrowia
Gimnastyka korekcyjna

Pedagog szkolny
Godziny pracy
Zadania pedagoga szk.
Strona dla rodziców
Strona dla uczniów
Strona dla nauczycieli
Lista organizacji wspierających rodzinę

Galeria
Cmentarz w Tyczynie
     fot. Anna Kowalczyk
Panorama Tyczyna
     fot. Anna Kowalczyk
Historia szkoły w fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń
Tyczyn i okolice w starej fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń

Pomóż dzieciom!!!
  Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl

Zwycięstwo!!!
NAJLEPSZA
SZKOLNA WITRYNA
W KONKURSIE
    
STYCZEŃ 2006

Wyróżnienie
http://www.sp-tyczyn.szkoly.itl.pl/ - Kliknij, aby potwierdzia certyfikat

 
PHP-Nuke Tajemnice powietrza

Uwaga i ciekawość uczniów klasy III „d” przez kilka dni skierowana była na jeden z czterech żywiołów – powietrze!...



Na samym początku uczniowie wypowiadali się, w jaki sposób spędzają czas na świeżym powietrzu i czy kiedyś bawili się z powietrzem. Odpowiedzi dzieci były fantastyczne i zaskakujące. Następnie wspólnie próbowaliśmy ułożyć definicję powietrza – co to takiego w ogóle jest? Nie zastanawiając się długo przeszliśmy do działania. Przeprowadziliśmy kilka zabaw i doświadczeń. Sprawdziliśmy, czy powietrze smakuje i pachnie, ale bardzo szybko doszliśmy do wniosku, że jest ono bezwonne i nie ma smaku. Byliśmy również ciekawi, czy można je ogrzać i czy może się poruszać. Do przeprowadzenia tego doświadczenia wykorzystaliśmy: kartkę papieru, nadmuchany balon i suszarkę do włosów. Strumień powietrza kierowaliśmy na kartkę, która zaczynała powiewać. Następnie sterowaliśmy nim tak, aby balon nie spadł na podłogę, lecz trafił w ręce kolegi. Za pomocą suszarki mogliśmy ogrzać i schłodzić powietrze znajdujące się w sali. Podczas zajęć udowodniliśmy również, że powietrze waży, a kubeczki nie były puste tylko po brzegi wypełnione powietrzem.

Znając już tajemnice interesującego nas żywiołu, w kolejnych dniach poruszaliśmy bardzo ważne tematy. Wskazywaliśmy sposoby dbania o czystość powietrza, którym oddychamy, jak również rozmawialiśmy o przyczynach smogu. Poznaliśmy budowę układu oddechowego i dokładnie omówiliśmy przebieg procesu oddychania. Każdy z nas miał możliwość sprawdzić, ile wdechów wykonuje w ciągu minuty.
 
Przez tych kilku dni wykonywaliśmy także ciekawe prace plastyczno-techniczne. Składaliśmy z papieru różne modele samolotów, a później w sali gimnastycznej puszczaliśmy je, sprawdzając jednocześnie, które poleciały najdalej, najszybciej, a które utrzymywały się w powietrzu najdłużej. Znając i wykorzystując właściwości powietrza na zakończenie wykonaliśmy własne poduszkowce. Była to kreatywna nauka połączona z wspaniałą zabawą!

Uczniowie III „d”
Agata Jeziorska



 
Pokrewne linki
· Więcej o PHP-Nuke
· Napisane przez Wuzet


Najczęściej czytany artykuł o PHP-Nuke:
Krystalizacja soli


Oceny artykułu
Wynik głosowania: 0
Głosów: 0

Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


Przepraszamy, komentarze dla tego artykułu są niedostępne.
Copyright © 2005
by Szkoła Podstawowa w Tyczynie
Wszelkie prawa zastrzeżone