Witaj w Strona Szkoly Podstawowej w Tyczynie


Menu

Samorząd Uczniowski
Plan pracy SU
Zarząd Samorządu
Rada Samorządu

Ekologia
Program ekologiczny szkoły
Dekalog ekologa
Regulamin zbiórki surowców wtórnych

Oddziały przedszkolne
Inf. o przedszkolu
Ramowy rozkład dnia
Kronika wydarzeń

Świetlica
Zasady rekrutacji
Przydział klas
Regulamin pracy świetl.

Zdrowie
Certyfikat rejonowy
Certyfikat wojewódzki
Szkolny Kodeks Zdrowia
Gimnastyka korekcyjna
Prezentacja "Zdrowie"

Pedagog szkolny
Godziny pracy
Zadania pedagoga szk.
Strona dla rodziców
Strona dla uczniów
Strona dla nauczycieli
Lista organizacji wspierających rodzinę

Galeria
Cmentarz w Tyczynie
     fot. Anna Kowalczyk
Panorama Tyczyna
     fot. Anna Kowalczyk
Historia szkoły w fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń
Tyczyn i okolice w starej fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń

Pomóż dzieciom!!!
  Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl

 
PHP-Nuke Projekt „Dialog przeciwko uzależnieniom”

Sprawozdanie z projektu „Dialog przeciwko uzależnieniom” prowadzonego przez specjalistów z Centrum Edukacji i Profilaktyki DIALOG z Krakowa



W dniu 26 kwietnia 2018 r. odbyła się w ramach działań profilaktycznych, wywiadówka profilaktyczna dla rodziców uczniów klas IV-VI- Kurs dialogu. Skuteczna komunikacja rodzica z dzieckiem tym alkohol-to nie dotyczy mojego dziecka.

Rodzice uczestniczyli w wywiadówce profilaktycznej, której tematyka obejmowała tak znaczące dla nich tematy jak: style komunikacji; warunki sprzyjające budowaniu komunikacji otwartej; jak rozmawiać z dzieckiem na trudne tematy (w tym szeroko pojęte używki)? ;aktywne i uważne słuchanie jako ważny element komunikacji otwartej; rozwiązywanie konfliktu potrzeb; rozwiązywanie konfliktu wartości; co jest ważne w przekazywaniu wartości?

Po spotkaniu nabyli umiejętności rozwiązywania konfliktów potrzeb i wartości po to, by budować autorytet rodzicielski w oparciu o wpływ zamiast siły,  ograniczać sytuacje konfliktowe i wzmacniać więzi w rodzinie; umiejętności pomagania – podstawowego i aktywnego słuchania po to, by nauczyć dzieci rozwiązywania ich własnych problemów, dzięki czemu budują one  i wzmacniają poczucie własnej wartości, stając się silniejszymi, odpowiedzialnymi i samodzielnymi w wielu trudnych momentach życia; umiejętności wyrażania siebie i używania wielu rodzajów komunikatów typu ja, po to by  skuteczne wpływać na wartości u dzieci i dzięki otwartej i jasnej komunikacji z nimi nauczyć je postawy asertywnej. Po zakończonym wykładzie rodzice mają możliwość zadawania pytań, a także indywidualnej porady specjalistycznej.

W dniu 28 maja 2018 r. uczniowie z czterech klas IV i dwóch klas V uczestniczyli w zajęciach profilaktyczno- wychowawczych- Nałóg- przegrane życie, które dotyczyły bardzo poważnego tematu jakim jest sięganie przez uczniów po używki.

W ramach tego warsztatu uczniowie pracowali w obszarze następujących tematów:
wprowadzenie definicji pojęcia uzależnienie; konsekwencje uzależnień w sferze fizycznej, psychicznej i społecznej; przyczyny sięgania po używki; ukazanie strat, jakie ponosi osoba uzależniona na podstawie wywiadu; naturalne sposoby radzenia sobie z trudnościami; nabycie i wypracowanie przez uczestników strategii obronnych; ukazanie elementów odmowy asertywnej; odmowa asertywna, a sięganie po używki. Uczestnictwo w warsztacie pozwoliło uczniom na wypracowanie strategii obronnych wobec nałogu.

Następnie psychoterapeuta przedstawił swoje spostrzeżenia i wnioski wychowawcom klas w obecności pedagoga i dyrektora szkoły.

W tym samym dniu, nauczyciele naszej szkoły wzięli udział w  warsztatach- Jak radzić sobie w trudnym kontakcie z rodzicami- Trening asertywności, których tematyka obejmowała: czym jest asertywność; rozróżnienie postawy uległej, agresywnej i asertywnej- ćwiczenia praktyczne; miejsce asertywności w zawodzie nauczyciela- Twoja mapa asertywności; kształtowanie zachowań asertywnych w obszarach wymagających rozwoju, wyznaczenie i poszanowanie granic w relacjach nauczyciel- rodzic; komunikacja ułatwiająca wyrażanie własnych opinii i przekonań; reagowanie na krytykę i rzeczowe przyjmowanie ocen; znaczenie kontaktu i skuteczne sposoby jego budowania; jak rozmawiać, by dojść do porozumienia- sztuka nawiązywania kontaktu; komunikat „Ja”- narzędzie budowania sojuszu z rodzicem.

W tym szkoleniu każdy nauczyciel poznał lub w niektórych przypadkach odświeżył sobie techniki komunikacyjne i perswazyjne. Nauczył się, czym jest asertywność i jak ją stosować w kontakcie zarówno z rodzicami jak i uczniami. Po ukończeniu szkolenia każdy uczestnik otrzymał materiały szkoleniowe, z których będzie mógł w każdej chwili skorzystać oraz zaświadczenie o ukończeniu szkolenia.

Źródłem finansowania projektu „Dialog przeciwko uzależnieniom” były środki finansowe pozyskane z Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.

Beata Byczyńska- Gruca



 
Pokrewne linki
· Więcej o PHP-Nuke
· Napisane przez Wuzet


Najczęściej czytany artykuł o PHP-Nuke:
Dzień Nauczyciela


Oceny artykułu
Wynik głosowania: 0
Głosów: 0

Poświęć chwilę i oceń ten artykuł:

Wyśmienity
Bardzo dobry
Dobry
Przyzwoity
Zły


Opcje

 Strona gotowa do druku Strona gotowa do druku


Przepraszamy, komentarze dla tego artykułu są niedostępne.
Copyright © 2005
by Szkoła Podstawowa w Tyczynie
Wszelkie prawa zastrzeżone