Witaj w Strona Szkoly Podstawowej w Tyczynie


Menu

Samorząd Uczniowski
Plan pracy SU
Zarząd Samorządu
Rada Samorządu
Aktualności

Ekologia
Program ekologiczny szkoły
Dekalog ekologa
Regulamin zbiórki surowców wtórnych

Oddziały przedszkolne
Inf. o przedszkolu
Ramowy rozkład dnia
Kronika wydarzeń

Świetlica
Zasady rekrutacji
Przydział klas
Regulamin pracy świetl.

Zdrowie
Certyfikat
Sprawozdanie 2016/17
Szkolny Kodeks Zdrowia
Gimnastyka korekcyjna

Pedagog szkolny
Godziny pracy
Zadania pedagoga szk.
Strona dla rodziców
Strona dla uczniów
Strona dla nauczycieli
Lista organizacji wspierających rodzinę

Galeria
Cmentarz w Tyczynie
     fot. Anna Kowalczyk
Panorama Tyczyna
     fot. Anna Kowalczyk
Historia szkoły w fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń
Tyczyn i okolice w starej fotografii
     oprac. Andrzej Hałoń

Pomóż dzieciom!!!
  Nakarm głodne dziecko - wejdź na stronę www.Pajacyk.pl

Zwycięstwo!!!
NAJLEPSZA
SZKOLNA WITRYNA
W KONKURSIE
    
STYCZEŃ 2006

Wyróżnienie
http://www.sp-tyczyn.szkoly.itl.pl/ - Kliknij, aby potwierdzia certyfikat

 
AKADEMIA DLA RODZICA





Drogi Rodzicu,
Pamiętaj by Twoje Dziecko nie tylko dobrze i regularnie się odżywiało, ale także by posiłek jaki przynosi z domu do szkoły był przetrzymywany w odpowiednim pojemniku. Bywają sytuacje, gdy opakowanie drugiego śniadania (torebka śniadaniowa foliowa lub papierowa) w plecaku pełnym książek i zeszytów ulega zniszczeniu. W takich chwilach Twoje Dziecko jest szczególnie narażone na niebezpieczne bakterie, które mogą dostać się do pożywienia. Chcąc uniknąć niepotrzebnego niebezpieczeństwa zadbaj o odpowiednie pojemniki (np. hermetyczne), których naruszenie nie będzie takie łatwe.


W trosce o zdrowie Ucznia - Nauczyciel




                                     Jak aktywność fizyczna wpływa na zdrowie dziecka?

Systematycznie aktywność ruchowa jest jednym z ważniejszych kroków ku temu, by być zdrowym. Rodzina pełni ogromną rolę w nauczeniu dzieci, jak być i pozostać aktywnym. Oznacza to, że osoby, które już w dzieciństwie aktywnie spędzały czas wolny najprawdopodobniej będą brały czynny udział w rekreacji w okresie dorosłym. Aktywność fizyczna:
- buduje mocne kości i mięśnie,
- zmniejsza prawdopodobieństwo otyłości i nadwagi oraz obniża czynniki ryzyka cukrzyca typu 2 i chorób serca,
- może redukować niepokój i depresje,
- pozytywnie wpływa na zdrowie psychiczne.


                                               Mamo, Tato, pamiętaj!

- Dopilnuj by Twoje dziecko wypijało mniej niż 1,5-2 litry płynów dziennie
- Przypominaj dziecku o zabraniu butelki wody do szkoły, naucz je systematycznego sięgania po wodę w ciągu dnia
- Przypominaj dziecku o spożywaniu owoców i warzyw, które są również źródłem wody,
- W trakcie ruchliwej zabawy lub zajęć sportowych dzieci, podawaj lub przypominaj im o wypiciu szklanki wody lub innych niesłodzonych napojów,
- W gorące letnie dni a także zimą gdy dużo czasu spędzamy w zamkniętych, ogrzewanych pomieszczeniach przypominaj dziecku (i sam również pamiętaj) o stałym popijaniu płynów,
- Jeśli Twoje dziecko wybiera się na wycieczkę szkolną, zaopatrz je w butelkę wody by w razie potrzeby mogło nią zaspokoić pragnienie,
- Sam pamiętaj oraz ucz dziecko, że nie tylko ilość, ale również jakość wypijanych płynów jest ważna – lepiej pić wodę źródlaną lub mineralną niż kolorowy, słodzony napój.









Prawa autorskie © Strona Szkoly Podstawowej w Tyczynie Wszystkie prawa zastrzeżone.

Opublikowane: 2014-03-23 (1480 odsłon)

[ Wróć ]
Copyright © 2005
by Szkoła Podstawowa w Tyczynie
Wszelkie prawa zastrzeżone